MOMories

MOMories 25 ☆ VAKANTIE IN EGYPTE

Daar ben ik dan met een nieuwe MOMories. Een zonnige deze keer, want wij gingen op vakantie naar Egypte. Mijn schoonouders zijn deze zomer 40 jaar getrouwd en ter ere daarvan gingen we met zijn allen richting Egypte. Op Instagram gooide ik er een polletje in voor 1 lange MOMories of 2 korte. Een kleine meerderheid wilde graag 2 korte. Dusss, dat gaan we doen, bereid je voor op veel vakantiespam!

Hoe de vliegreis heen is verlopen heb je al kunnen lezen. Nog niet gedaan? Doe dat dan vooral even [klik hierrr] en kom daarna lekker terug voor het vervolg van onze vakantie.

Donderdag 25 april.
Het is heel erg vroeg, als wij met de hele familie aan komen op het vliegveld in Düsseldorf. We gaan met 10 volwassenen en 8 (klein)kinderen op reis, spannend!

Bij het inchecken bleek dat Riv als baby geboekt was. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling voor een peuter die bijna 3 wordt. De man achter de balie is wat chagrijnig, maar lost het voor ons op en Riv krijgt gewoon zijn eigen stoel. Dat dit nog een vervelend staartje krijgt weten we op dat moment nog niet. De vlucht verloopt soepel. Riv valt nog voor het opstijgen in slaap, en Vieve valt bij de landing in slaap. Ze vermaken zich met de iPad en hun neefjes en nichtjes. Een koekje en een snoepje op zijn tijd doen ook wonderen.

Begin van de middag kwamen we aan in Hurgharda. Ons resort was op maar 20 minuutjes rijden van het vliegveld. Onze vakantie is begonnen! Het resort is echt super mooi. De hotelkamers zijn als het ware huisjes met ieder hun eigen terrasje.. Het terras van ons huisje kijkt uit op een speeltuin en zit zo goed als naast de bar. Ideaal!

We verkennen het resort. Het resort waar we zitten heet het Jungle Aqua Park en op het park blijkt wel waarom. Er staan overal grote dieren. Zebra’s, leeuwen, giraffen. Een deel staat vol met dino’s. Zijn gezichtje doet anders vermoeden, ik denk moe van de reis, maar Riv vindt de dino’s geweldig!

We ontdekken het aquapark.

Mega veel glijbanen, heel tof voor de kinderen. Ook voor de grootste kinderen trouwens.. De oudste neefjes en nichtjes mogen nog niet zelf van de glijbanen, er moet een minimum gewicht op de banden. De grote kinderen (wij dus) offeren ons dus af en toe op om mee te gaan. Echt heel cool.

Vrijdag 26 april.

We hebben een prima nacht gehad. Iedereen was moe. Ik maak me klaar voor weer een heerlijke dag aan het zwembad. Ik draai een knotje in mijn haar en doe verder weinig aan mijn uiterlijk.

De kids vermaken zich heerlijk in het water. Het is maar goed dat we voor Riv zoveel auto’s hebben mee genomen, dan kan zijn vakantie sowieso al niet meer stuk. Wat een glijbanen hè? Ze zijn echt mega tof.

Riv kan natuurlijk nog niet van die grote glijbanen af, maar ook voor hem zijn er genoeg glijbanen te vinden.

Allebei moe en hangerig na het zwemmen. Voor Vief is het bedtijd. Met Vieve op mijn arm en Riv aan mijn hand wandelen we terug naar ons huisje. Wat een rijkdom!

Na het slapen nog even naar het zwembad, maar mevrouw is nog lui en wil niet zwemmen. Ze wil wel eten (goh…). Het is ook al het einde van de middag en tijd om ons klaar te maken voor het avondeten.

We frissen ons op en kleden ons aan voor het eten. Ondertussen spelen Elin en Vieve lekker bij de speeltuin samen. Zo gezellig dat die kleintjes nu dag in dag uit met elkaar kunnen spelen!

Na het avondeten wandelen we nog even bij de restaurants en kiest Riv deze rode BMW uit om in te rijden. Hij kan zelf sturen en Steef beheert het gaspedaal. Lache joh! Daarna is er een schuimparty voor de kleintjes. Riv vindt het maar een beetje gek, maar wil wel graag met mij dansen. Vief blijft liever op grote en veilige hoogte, ver weg van dat schuim. Dat vindt ze maar niks.

Zaterdag 27 april.
Het is Koningsdag! Wij beginnen hem ‘s ochtends vroeg al met een graadje of 30.

Riv heeft de glijbaan ontdekt. Eindeloos vaak wil hij er af. De Egyptische badmeesters zijn nogal streng, deze glijbanen zijn voor kinderen tot max. 12 jaar oud. Ouders mogen er dus ook niet vanaf met hun kind. Gelukkig hebben we de neefjes en nichtjes. Ze helpen Riv en al gauw heeft hij de smaak te pakken om helemaal zelf te gaan.

Eind van de middag is onze kamer weer netjes. Housekeeping heeft Panda en Nijnu netjes in bed gelegd, klaar voor de volgende dag. Als we zelf ook weer opgefrist zijn gaan de kinderen nog even spelen in de speeltuin. Check dat haar van Vieve, geen beginnen aan…

Zondag 28 april.

En weer een nieuwe dag met volop zon zon zon! Lekker zwemmen met mijn kleinste schatjes, heerlijk! Wat een leven zo.

We hebben een heerlijk hemelbed gescoord. Vieve chillt even met Nijntje en valt daarna lekker in slaap bij mij op het bed. Ik maak van de gelegenheid gebruik om lekker een blog te typen en wat te lezen.

Riv speelt ondertussen, uiteraard, weer met auto’s. Het gaat hier zo mega hard met de zon, daar smeer je niet tegenop bij die kleintjes. Voor Riv hebben we dus dit UV zwemshirtje gekocht. Hij vindt het gelukkig prima om aan te doen, en het beschermt toch net wat beter.

Dat was deel 1 van onze vakantie. Ruim 30 foto’s. Komende week plaats ik nog een extra MOMories met de foto’s van maandag tot en met donderdag. Ik had een dag voor mezelf met een uitje en het is nog maar de vraag hoe Riv en ik terug komen in Nederland.. Houd de site in de gaten voor deel 2.